Dag 4 - Repulse Bay, Stanley & The Peak

På tisdagen hade jag en tenta på morgonen så familjen fick själva ta sig ner till stranden för några timmars sol och bad. Medan de låg på stranden och solade satt jag inne och skrev min näst sista tenta. Kändes verkligen skönt att ha den gjord efteråt och bra gick det också skulle jag tro :)
Väl på stranden fick även jag sola och bada lite innan vi åkte vidare mot Stanley för lunch och shopping på Stanley market.
Erik kompenserade för den tidigare vegetariska maten genom att beställa in största köttbiten på menyn:
Det blev en del shopping på Stanley market. Ett av inköpen var en "vinterjacka" till Nemo. Hundkläder är helt rätt i Hong Kong:
Stanley:
Efter Stanley åkte vi vidare mot centrala Hong Kong igen för att ta Peak Tramen upp till The Peak. Där såg vi utsikten både i dagsljus och i mörker:
Kvällen avslutades med en riktig överraskning från Eriks sida. Ingen av mina bröder är ju direkt kända för att våga pröva nya saker i matväg eller för att knappt äta nån varierande mat alls. Hemma hos oss är det kött och bröd som är favoriterna! Därför blev vi alla väldigt överraskade när Erik ville pröva sushi och ännu mer förvånade blev vi när det visade sig att han faktiskt åt upp det vi beställt. Helt fel med sushi var det alltså inte:
Kram Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0