Dag 5 - Campus, Chi Lin Nunnery & 10 000 Buddha

På onsdagen hade jag bara en kort föreläsning i kinesiska och eftersom familjen behövde en liten paus från stranden och solen så passade de på att följa med till skolan för att se vårt campus. Medan jag var på föreläsning så roade de sig med att ta posa och ta kort med min kamera.
Kinaposen by mamma och Thord:
Efter föreläsningen fick de en guidad tur av mig runt campus. Vi startade uppe vid mitt college, New Asia:
De fick även se vårt lilla rum:
Jag och mamma posar på tunnelbanan:
Efter rundturen åkte vi vidare för att se Chi Lin Nunnery. Detta var väldigt uppskattat och vi kom fram till att många av de blommor som växer fritt här i Hong Kong är de som vi har i kruka hemma i Sverige. Anledningen till att jag inte märkt detta tidigare är för att jag inte är så insatt i blommor men mamma var desto mer uppmärksam.
Chi Lin Nunnery:
Efter Chi Lin blev det vidare till de 10 000 buddhorna, nu var det visserligen tredje gången jag var där men det var lika roligt för det. Posa med buddhorna kan man göra hur många gånger som helst och särskilt om man har en sån stor posare med sig som Erik:
Han är ju rätt oslagbar på området:
Efter all sightseeing blev det shopping i Shatin. Det blev en del skor, kläder och smycken (jag fick ju äntligen visa mamma Pandora butiken som finns här). Slutligen köpte sig Erik även en ny kamera. På kameran var det kampanjepris vilket gjorde att den blev 1000 kr billigare än vad den skulle vart från början. Det är just sånt som gör det lite roligare att shoppa här än vad det är hemma :)
Dagen avslutades på en restaurang i Central:
Kram Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0