Dag 6 & 7 - Favoriter i repris

I mitt höga tempo hade vi hunnit se det mesta av Hong Kong redan efter de fem första dagarna så när vi fick fint väder på torsdagen igen så blev det ytterligare en dag på stranden i Repluse bay följt av lunch och shopping i Stanley.
På kvällen blev det bio då vi såg "Red Riding Hood". Filmen var regisserad av samma person som regisserade Twilight filmerna och eftersom jag älskar de filmerna så hade jag höga förväntningar. Efteråt var vi alla överens om att filmen var väldigt bra, defintivt sevärd :)
Sista dagen med familjen i Hong Kong var fredagen. Även denna dag med fint väder. Eftersom vi alla gillade Lamma island så mycket så spenderade vi sista dagen där ute med sol och bad på stranden samt skaldjursmiddag vid havet.
Stek på stranden:
Middagen fick man själv välja ut från akvariumen. Jag och mamma valde krabba:
Tillbaka på fastlandet igen blev det att åka Star Ferry (färja som går mellan Hong Kong ön och resten av Hong Kong):
Vi avslutade med middag där vi startade semestern, på dumplingsrestaurangen. Vid det här laget hade de lärt sig att använda pinnarna riktigt bra:
Sista timman av kvällen ägnade mamma och Thord åt att packa om väskorna för att få plats med allt nytt. Det blev ju en hel del shopping som ni ser då allt som ligger framme på sängen var nyinhandlat:
Hade en jättebra semestervecka med familjen här. Självklart saknade jag andra halvan av familjen som inte var med men det var otroligt härligt att ha mamma, Thord och Erik här på besök :) Vi hade en fin vecka och som ni ser hann vi med otroligt mycket saker.
Kram Emelie

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi hade en toppen semester och världens bästa guide.

Nu äntligen börjar träningsvärken att släppa.

Kram mamma och Thord

2011-04-25 @ 16:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0