Shenzhen

Imorse åkte jag och Tove för första gången över gränsen till "Mainland China" till staden Shenzhen som ligger cirka 20 minuter från Hong Kong.
Sedan dess har vi tagit oss världen runt på 6 timmar!
I Shenzhen finns nämligen en tema park, "Window of the world", där kända monument från hela världen är samlade i miniatyr.
Vi började i Japan. Behöver jag ens säga att vi verkligen gick in för det ordentligt:
Det tog inte lång tid fören vi förstod att blonda tjejer i Kina är en väldigt ovanlig syn. I Hong Kong nöjer de sig bara med att stirra på oss på avstånd eller ignorera oss helt, annat var det i "Riktiga Kina"!
Här var det ingen som missade oss! Alla ville hälsa på oss och jag vet inte hur många tusen kineser vi vinkade tillbaka till idag.
En av alla skolgrupper vi mötte som ville prata med oss och ta kort på oss:
Och det där är långt ifrån alla. Direkt kineserna såg att vi posade nånstans så kom de fram för att ta sina kort posandes med oss. Och vågade sig en kines fram så vågade sig alla fram.
Så här kunde det se ut - Började med att jag och Tove själva ville ta ett kort med elefanten:
Slutade med att vi hade cirka 30 kineser runt oss som väldigt gärna ville vara med på kort bredvid oss:
Och så här såg det ut hela dagen - Jag och Tove är nämligen superstjärnor i Kina!
Mellan all fotografering hann vi självklart med lite sightseeing också, jag vid Niagarafallen:
Tove vid Lutande Tornet I Pisa:
Det hela blev alltså en riktigt bra dag i rampljuset! Och mer av det har vi framför oss. Nu är det snart bara 2 veckor kvar tills skolan slutar och vi ger oss ut på vår längre resa i Kina.
Kram Emelie

Kommentarer
Postat av: Marcus

Riktigt komisk det där med korten. Kineserna är ju helt galna!



Puss puss

2011-04-08 @ 21:18:16
Postat av: tove

awesome:)

2011-04-09 @ 04:00:43
URL: http://tovegardberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

njut så lääänge ni kan!! för ni verkar ha de toppen =]

2011-04-09 @ 17:30:18
Postat av: Fanny

Härligt att vara kändis ;D haha.

Du har fått en snygg bränna btw :) keep up the good work så vinner du säkert över Joel ;)



puss

2011-04-11 @ 17:37:18
Postat av: Emelie

Joel åkte precis till Spanien så där minskade mina chanser igen :P

2011-04-11 @ 18:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0